29 oktober 2013

Skaraborgarna har sagt sitt!

Jag hade för avsikt att skriva ett inlägg om f.d. miljöpartisten Birger Schlaug som genom ett oerhört smaklöst, raljant och respektlöst blogginlägg fördummat sig själv. Schlaug skriver om de 600 som fått sätta livet till i Flygvapnets tjänst. Eftersom risken är att jag skulle sänka mig till Schlaugs nivå så låter jag istället Wisemans inlägg stå för synpunkterna som jag delar fullt ut.

o o O o o

I stället för att bemöda sig att skriva om en sådan herre och hans imbecilla åsikter så kan jag istället ägna några rader till att berätta för er som inte redan visste det, att bland annat Skaraborgarna nu har sagt sitt i Moderaternas provval.

Provvalet är rådgivande där både medlemmar och icke medlemmar kan vara med och påverka hur moderaternas valsedlar ska se ut i valet 2014.

Från Skaraborg kommer som bekant försvarsberedningens ordförande Cecilia Widegren.
I resultatet från Skaraborg kan vi konstatera att man ger Cecilia Widegren fortsatt förtroende. När moderaternas medlemmar röstar så hamnar Widegren på plats 2 till riksdagen. När allmänheten röstar så hamnar Widegren i stället på plats nummer 1 (!)

Som sagt Skaraborgarna har nu sagt sitt. Slutsatsen man kan dra av detta är att man i Skaraborg har fortsatt stort förtroende för Widegren, och indirekt för hennes arbete i försvarsutskottet och som moderaternas talesperson i försvarsfrågor.

Skaraborgarna sätter således Widegren framför Anders G Johansson som kom på tredjeplats i båda kategorierna. För den som inte känner till det så är Johansson den som ligger bakom propositionen "Ett väl förberett försvar". En proposition som dessvärre röstades ner av Widegren m.fl. under Moderaternas partistämma i Norrköping för några veckor sedan.

Bra för Skaraborg, bra för Sverige?

Bloggar om BS: Commander

4 kommentarer:

  1. det visar väl med eftertryck att gemene man går endast på ytan utan att sätta sig in i frågorna överhuvudtaget (=syna korten).
    Alla som därmed är så säkra på att alliansen skall förlora valet kanske skall ta sig en funderare, valfläsk fungerar. Sedan kan man bli upprörd i efterhand när det blev... annorlunda...

    Mitt förakt för nutidens politiker och politiken som förs är total. Har även gått så långt att jag funderat på att motverka genom att ge sig in i politiken själv men är varnad av de som försökt tidigare - det är att slåss mot väderkvarnarna. Det verkar som att vettiga människor med erfarenhet inte skall göra sig besvär.

    Vad återstår då? Det är inte utan att jag ibland önskar att vi dras in i en konflikt så gemene man förstår vad som är rätt prioriteringar i livet. Det borde inte vara bostadskarriär, Idol och middag hos Bagge/Wahlgren.... suck..

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag blir upprörd sätter jag mig helt enkelt ned och lyssnar på den här låten:
      http://www.youtube.com/watch?v=p9YWF_9B2JQ

      Radera
  2. Själv tolkar jag resultatet som att den siste väljaren som vill förbättra försvaret nu har lämnat moderaterna i Skaraborg.

    SvaraRadera
  3. Men hon kom på 2a i medlemsvalet där brukar hon vara 1a.
    Hon är väldigt kunnig på många andra områden ex miljö sjukvård.
    Anders G har inte satsat på riksdagen förut.
    Cecilia Widegren har en mycket stark position i Moderaterna Skaraborg och hos almenheten i vanliga fall. Hon brukar får väldigt mycket röster i vanliga fall.

    SvaraRadera

REGLERNA FÖR KOMMENTARER KOMMER NU PÅ FÖREKOMMEN ANLEDNING ATT SKÄRPAS:
- Kommentarer som ej håller sig till ämnet kommer att refuseras
- Skriv kortfattat och kärnfullt
- Personangrepp publiceras ej
- Håll en god ton i kommentarerna